סהר שפע מספר על הקמת גומבה 

סהר שפע מספר על הקמת גומבה

ההיסטוריה מלמדת, לזכות באליפות אחת זה קשה, לזכות בשתי אליפויות רצוף, זה הרבה יותר קשה. אם נעביר את הכלל הזה לעולם העסקים, הרי להקים רשת אחת מצליחה זה קשה, להקים שתי רשתות מצליחות זו אחר זו, זה הרבה יותר קשה.

סהר שפע התנסה בכך והצליח. אחרי שהוא הקים את רשת ארומה המצליחה, מכר את חלקו והקים רשת מסעדות חדשה, רשת גומבה אשר יש לה סניפים במקומות שונים בארץ. הרשת מתמקדת בהכנת אוכל איטלקי מסוגים שונים, כאשר הרעיון הוא לייצר אוכל ברמה גבוהה אך באופן שמזכיר מסעדות מזון מהיר, בין אם זה מבחינת סגנון הישיבה ובין אם זה מבחינת העלויות.

לפני שנספר את הסיפור של גומבה, מנקודת המבט של סהר, חשוב לציין הקמת מסעדה אחת בישראל זה עסק לא פשוט, כפי שאנחנו יודעים, לא מעט בעלי מסעדות, אפילו כאלה שנראות מאוד מצליחות, מתקשים מאוד להפעיל אותן ואחרי זמן מה, לעיתים קרובות הם מעדיפים למכור אותן. הקמת רשת מסעדות בישראל זה דבר הרבה יותר מורכב, שכן השוק הוא קטן, התחרות גדולה, העלויות מאוד גבוהות והרווחים הם יחסים נמוכים. על כן, אם בכל העולם זה קשה להקים רשת מצליחה שנייה, הרי שבישראל הסיפור הרבה יותר מורכב.

מה הסיפור של גומבה

כאמור, רשת גומבה היא רשת של מזון איטלקי אך עבור סהר שפע מדובר בהרבה יותר מזה. למעשה עבורו מדובר בהגשמת חלום. במשך שנים רבות סהר רצה להקים מסעדה איטלקית. עוד מילדותו הוא מאוד התחבר לנושא, לא רק לאוכל האיטלקי אלא לכל תהליך ההכנה. הוא למד את הנושא מקרוב, בין היתר דרך כך שאכל ואף עבד במשך שנים במסעדות איטלקיות שונות בירושלים, העיר בה נולד וחי.

מעבר לכך, הסיפור של גומבה מייצג היבט נוסף שקשור לאישיות של סהר. במהלך השנים הוא הפך להיות צמחוני, וכמו בקרב לא מעט צמחוניים, הרי שגם עבורו האוכל האיטלקי נחשב מועדף. על כן, בכך שהוא מציע תפריט איטלקי עשיר ומגוון, הרי שהוא מאפשר ללקוחות שלו ליהנות ממנות שהוא עצמו אוהב ונהנה מהן, לא רק לבשל אלא גם לצרוך.

לא הרבה אנשים יודעים, אך כבר כשהקים את ארומה היה לסהר חלום להקים מסעדה איטלקית. היה לו קונספט ברור מה בדיוק הוא רוצה להציע לאורחים שיגיעו למסעדה, היה לו ברור איך היא תיראה, איך ייראה התפריט שלה וכיצד הוא ינהל אותה מבחינה עסקית.

כעת כשהוא הבעלים של רשת גומבה, הרי שהוא יכול ליהנות מהאפשרות להגשים את החלום הזה ואכן הוא עושה את זה. הוא מציע לכל לקוח שפונה אל סניפי הרשת, את החלום שלו, בין אם זה דרך מבנה התפריט, מבנה וסוג המנות, וכן אופי השירות במקום.