פיקוח וניהול של תהליכי בנייה ושיפוצים – מה חשוב לדעת?

אז, מה חשוב לדעת לגבי תהליכי בנייה ושיפוצים? מי אחראי על מה ומדוע? האם רוב האחריות “נופלת” על הכתפיים של הקבלן המפתח המבצע, או שמא ניתן לשכור מפקחים ועוזרי בטיחות חיצוניים? הנה מספר דברים שכדאי להתעכב עליהם, כל המדע כאן.

כל מי שאי פעם לקח איזשהו חלק בתהליכי בנייה ושיפוצים, יודע בדיוק עד כמה התהליכים האלו יכולים להיות מורכבים. בין אם אתם עומדים לשפץ בית פרטי או דירה, או לבנות מבנה מסוג אחר, אתם צריכים מישהו שיהיה ממונה על כל הנושא של בטיחות. והאמת, שזה כמעט לא משנה באיזה סוג פרויקט בנייה או שיפוץ מדובר. כל עוד מעורבים אנשי מקצוע בתהליך, כמעט תמיד יהיה צורך באיש מקצוע אשר ממונה על נושא הבטיחות והפיקוח.

פרויקטים של בנייה ושיפוצים – מה מצריכים ומדוע?

מזל טוב, הגיע הזמן להתחדש ולבנות או לשפץ מבנה מסוים. רגע לפני שמתחילים לעבוד, האם יש לכם כבר עוזר בטיחות מוסמך? תפקידם של עוזרי הבטיחות הוא להקפיד שתהליכי הבנייה והשיפוץ מתבצעים על הצד הבטיחותי ביותר. זאת, תוך שתמיד עוזרי הבטיחות שמים את הדגש הנדרש והרלוונטי על תקני בטיחות שונים.

בנוסף, עוזרי בטיחות גם בדרך כלל מוודאים כי כל נהלי הבטיחות מתקיימים, והעבודה מתבצעת תחתם. בכל מקרה שבו אתם מתחילים איזשהו פרויקט שיפוץ, מלבד עוזר הבטיחות, אתם תצטרכו להיעזר באנשי מקצוע נוספים.

כמה עוזרי בטיחות צריך במהלך פרויקט של בנייה או שיפוץ?

חשוב לזכור, כמובן, ככל שהפרויקט גדול יותר ומסיבי, ככה יהיה צורך ביותר מפקחים ועוזרי בטיחות. אם שיפוץ ובנייה של דירה קטנה יצריך לפעמים מפקח ועוזר, בפרויקטים נרחבים יהיה צורך במספר מפקחים. במקרים מסוימים, גם במספר של עוזרי בטיחות מוסמכים.

מעבר לכל מה שציינו עד כה, כמובן שתמיד יהיה צורך לוודא פרטים נוספים ורבים במהלך תהליכי בנייה שונים. אתם תצטרכו לוודא הסמכות שונות של אנשי המקצוע, לדאוג לאספקת חומרי גלם איכותיים, להקפיד על לוחות זמנים של פרויקטים שונים ועוד רבות.

תפקידו של קבלן המפתח ואנשי המקצוע סביבו

בסופו של דבר, כל מה שציינו כאן הוא למעשה התפקיד של קבלן המפתח, שבדרך כלל מתלווה לפרויקטים נרחבים של בנייה או שיפוצים. ואם להשאיר טיפ אחרון, אז בואו בקצרה נדבר על שכירת קבלן שיפוצים. בבואכם לשכור את שירותיו של קבלן המפתח, אתם תמיד תצטרכו ויהיה כדאי לברר פרטים על אותו קבלן ברשם הקבלנים.

רשם הקבלנים מהווה את איגוד הקבלנים הישראלי, שם אתם יכולים לראות באיזה סוג קבלן מדובר, מה הן ההתמחויות שלו. בנוסף, אם מתוך סיבה כזו או אחרת הקבלן מוקפא, תוכלו לראות את הנתון הזה גם כן. בהצלחה!