פחם פעיל – מה התכונות והשימושים שלו?

במהלך השנים, אנחנו יכולים לראות שינוי מהותי בכל מה שקשור להתייחסות כלפי זיהום אוויר וזיהומים אחרים בשטח. מדובר על שינוי שמתייחס בין היתר לתהליכי עבודה, שימוש בטכניקות מסוימות, שימוש בחומרים שונים ועוד.

באופן טבעי, חברות שמתעסקות בתחום, מנסות לייצר כמה שיותר כלים ואמצעים אשר נועדו לעזור לביצוע תהליכים הרבה יותר אפקטיביים ומהירים, מתוך כוונה להביא לידי כך שיהיה ניתן להתמודד עם זיהום ולכלוך, בין אם זה אבק, ריחות, גזים וחומרים אחרים.

מה החשיבות של חומרים וגישות אלו?

החשיבות של שימוש בחומרים שיכולים לעזור לנו בתהליכי ניקיון כאלה ואחרים, בעיקר תהליכים שפועלים כנגד זיהומים סביבתיים שונים, נובעת מהעובדה שאנחנו יוצרים תהליך הרבה מהיר ואפקטיבי.

ברגע שאנחנו בוחרים להשתמש בחומר מסוים לשם כך, אז זה יכול להקל עלינו במידה ניכרת ולעזור לנו להגיע לתוצאות אפקטיביות יותר. דוגמא טובה לכך הוא פחם פעיל. מדובר על חומר ייחודי אשר נמצא בשימוש של גורמים שונים העוסקים בתהליכי טיהור וניקוי, תהליכים מיוחדים לנקות זיהום של חומרים שונים שאנחנו באים איתם במגע באופן יומיומי.

מה זה פחם פעיל וכיצד הוא משרת אותנו

פחם פעיל, הוא למעשה צורה של פחמן אשר בתהליך עיבוד יוצרים בו נקבוביות שונות אשר מאפשרות לו לייצר שטח פנים רחב מה שמוביל לכך שהוא מסוגל לספח חומרים ותגובות כימיות שונות.

יעילותו של פחמן פעיל נקבעת על פי גודל שטח הפנים וכן על פי ההרכב הכימי שעומד לרשותו. כלומר הוא מושפע לא רק מהגודל שלו אלא גם מהחומרים שהוא כולל. בצורה כזו אנחנו יכולים להבין, ככל שהוא יהיה גדול יותר וככל שהחומרים בו יהיו הרבה יותר פעילים ואפקטיביים, כך הוא יהיה משמעותי יותר עבורנו בתהליכים שונים.

אנחנו נשתמש בשירותיו של פחם פעיל לצורך טיהור גזים, מים, משקאות אלכוהוליים, מוצרי רפואה, שפכים, וכן אנחנו נשתמש בו בעת ייצור מסכות גז, מסכות סינון, פרוצדורות רפואיות שונות (למשל הלבנת שיניים), הפקה וגימור של זהב ומתכות ועוד. היום אנחנו יודעים שפחם פעיל גם יכול לעזור בריפוי מחלות שונות, למשל צחנת הדג.

כיצד בוחרים חברה שתוכל לעזור לנו בכך?

באופן טבעי, אנחנו לא נעשה שימוש ישיר בשירותיו של פחם פעיל אלא נשתמש בשירותן של חברות אשר מתמחות בהפקה של חומר זה ובשימוש ישיר בו לצרכים שונים. לשם כך, אנחנו צריכים ללמד אודות החברה ולהבין איזה ניסיון עומד לרשותה ועד כמה היא נחשבת מקצועית ואיכותית בתחומה.

ישנן חברות המתמחות בעבודה עם פחם פעיל לצורך טיהור אוויר, גזים או מרכיבים אחרים (בלתי נראים), בעוד שישנן חברות שמתמחות בעבודות עם פחם פעיל על גבי מתקנים וציוד נראים, בין אם זה בתחום הרפואה ובין אם זה בתחומים אחרים.