עיצוב גינות – לעשות את זה בצורה נכונה

כשאנחנו רוכשים בית פרטי או מקימים בית פרטי, סביר להניח שאחת הסיבות לכך היא, הרצון שלנו ליהנות מגינה יפה ומרשימה. גינה בה אנחנו נוכל לשבת לאכול ארוחת בוקר או ארוחת ערב, גינה בה אנחנו נוכל לשחק עם הילדים או הנכדים שלנו, ובראש ובראשונה, גינה בה נוכל לגדל צמחים, פרחים ועצים שונים.

לשם כל זה, אנחנו צריכים כמובן להיעזר באנשי מקצוע שידעו גם לתכנן את הגינה שלנו בצורה נכונה, גם לבנות אותה על פי התכנון וכן לעצב אותה בהתאם. לחלק של עיצוב גינה יש משמעות רבה, מאחר ומעבר לעניין הפרקטי, לאופן בו אנחנו נשתמש בגינה שלנו, יש משמעות גדולה לנראות של הגינה שלנו, יש משמעות כיצד היא תיראה באמת ואיך אנחנו יכולים ליהנות מהעיצוב שלה.

צריך לומר, התחום של עיצוב גינות הולך ומתפתח עם השנים, הוא גדל למקומות שונים, הן בהתאם לגילויים ומחקרים חדשים שמאפשרים לנו ללמוד על גידול בצורות שונות, חדשניות יותר, כמו כן העיצוב משתנה בזכות שיפור רב בכל מה שקשור לכלים ולאמצעים בהם ניתן להיעזר לשם כך, וכן, אנחנו יכולים למצוא קונספטים חדשים, מרעננים וייחודים של עיצוב.

כיצד מעצבים את הגינה בצורה חכמה

עיצוב גינות בצורה חכמה מתבסס על כמה נקודות. ראשית, הוא מתבסס על תפיסה נכונה של השטח, כלומר, המעצב אמור להבין מהו השטח עליו הוא יכול לעבוד וכיצד הוא יכול לנצל אותו בצורה חכמה.

שנית, עיצוב גינה מתבסס על הצרכים שלנו כבעלי הגינה, בין אם זה אומר הצרכים שלנו מבחינה מעשית בגינה וכן מבחינת עיצוב, מבחינת נראות.

שלישית, העיצוב מתבסס על תנאי המקום, בין אם זה אומר תנאי מזג אוויר, תנאים סביבתיים ועוד. כל דבר קטן יכול להשפיע כך או אחרת על הגינה שלנו.

ארבע, העיצוב מתבסס על היכולות שלנו. בין אם מדובר ביכולות כלכליות ובין אם מדובר על יכולות אחרות, למשל, היכולות שלנו לטפח את הגינה, בין אם זה ביום יום ובין אם זה בתקופות מסוימות.

כל אחת מהנקודות הנ”ל תשפיע על העיצוב כך או כך.