ניקוי ספות – 5 טיפים מקצועיים לתחזוק הספה

כולנו אוהבים לשבת על הספה בנחת. לנוח, לקרוא, לדפדף בנייד, או לצפות בתוכניות. אך כאשר הספה מלאה בכתמים שנוצרו ממשקאות כמו סודה או קולה, קפה, תה ושוקו, ומלאה בפירורים מסוגים שונים- לא נעים לשבת על הספה. ולכן, תצטרכו מדי פעם לנקות את הספה, ולשאוב ממבנה אבק ופירורים. לפעמים, תצטרכו לנטרל ריחות רעים מהספה. הדרך הטובה ביותר לנטרל ריחות רעים מהריפוד של הספה, היא באמצעות אבקת סודה לשתייה. 

איך מתחזקים לבד את הספה?

על מנת שהספה תישאר נקייה ואיכותית ונעימה לאורך זמן, יש לתחזק היטב את הספה. ולכן, מומלץ לנקות כל כתם על הספה- ברגע שהוא נשפך ונוצר. אם ממתינים אפילו כמה שעות, הכתם מתייבש, וקשה להסירו מהספה. כיוון שלא תמיד אפשר לנקות במידית את הכתם, יהיה צורך להזמין כל כמה חודשים שירות ניקוי ספות . כדי להסיר מהספה אבק ופירורים, מומלץ לשאוב בכל סוף שבוע את הפירורים מהספה. יש לזכור שבחודשי הקיץ הצטברות פירורי מזון על הספה- עלולה להביא לנמלים. מומלץ לנקות לבד באמצעות טכניקות טבעיות, או חומרי ניקוי בסיסיים הנמצאים בבית. רכישת חומרי ניקוי לספות מבלי לדעת את סוג החומר הדרוש- עלולה לגרום להרס הספה. 

מנקים לבד את הספה? אל תשכחו אף פינה!

אם החלטתם לנקות לבד את הספה, אל תשכחו שום חור ושום פינה בספה. כאשר ניתן להפריד את הכריות מהספה- מומלץ לנקות את 2 הצדדים של הכריות. חשוב להוציא את המזרן והכריות, ולנקות היטב את כל שלד העץ של הספה בתמיסה נוזלית של מים חמימים עם סבון. כדאי להשתמש במברשת ניקוי ידנית עם שערות רכות. 

כיצד תנקו ספות בד?

אם אתם רוצים לנקות את ספות הבד, עליכם לקחת בקבוק תרסיס, ולערבב בו תמיסה של שלושת רבעי כוס חומץ, רבע כוס מים חמים, וכף סבון כלים. עליכם לרסס היטב את התמיסה על ריפוד הספה. את הלכלוך מורידים באמצעות שפשוף מטלית רכה. לאחר מכן, יש להעביר על התמיסה מטלית רטובה שתסיר את החומץ והסבון מהספה. לבסוף, יש לייבש בעדינות את הספה במגבת. 

נטרול ריחות רעים מהספה.

במהלך השנים, מצטברים בספה ריחות רעים. ילדים קטנים מפספסים ללא שליטה על הספה. כל נוזל שנשפך על הספה- מותיר חותמת של ריח. וכך נוצר לספה ריח מוזר, שהוא בליל של ריח קפה, שוקולד, קקאו, שתן, ועוד. לא קל לנטרל ריחות רעים מהספה. כדי לנטרל לבד ריחות רעים מהספה, יש צורך לפזר אבקת סודה לשתייה על הספה. חשוב לתת לאבקה לשהות במשך 15-20 דקות על הספה. לאחר זמן זה, יש לעבור עם מטלית רטובה על הספה. 

אין תחליף להזמנת ניקוי מקצועי של ספות!

הטיפים והטכניקות שהזכרנו, עוזרים לשמר את הספה, ומסייעים בתחזוקה שוטפת. אולם טיפים אלו אינם יתנו לספה מראה מבריק ונוצץ לגמרי, או ריח מבשם. לשם כך, מוזמן להזמין צוות מקצועי של ניקיון ספות, שינקה במקצועיות וביעילות את הספה שלכם. וכך, בהשקעה קטנה, תקבלו ספה חדשה ומבריקה.