כיצד לבחור גופי תאורה לגינה?

תאורה לגינה

עולם העיצוב הפנים עובר שינויים רבים שנים האחרונות. אחד השינויים המרכזיים שחוו בתים בשנים האחרונות, הוא התמקדות לא רק בפנים הבית – כעת, מעצבים נותנים דגש משמעותי לכל הקשור לעיצוב החלקים החיצוניים בבית. לעיתים, ההשקעה בחלק הסמוך והחיצוני לבית, אף גוברת על ההשקעה בתוך הבית.

אם חושבים על זה, די הגיוני להשקיע בעיצוב השטח החיצוני לבית. הרי בסופו של דבר, מרבית האנשים לא נכנסים לתוך הבית, ומביטים על חלקו החיצוני, הכולל מרפסות חיצוניות, קירות הבית, דלתות הבית, ובראש ובראשונה – גינת הבית.

גינת הבית, משדרת למבקרים בבית, וגם עבור אלו המביטים בו מבחוץ, האם מדובר בבית עיצובי או שמא לאו. כאשר אנו מבחינים בגינה מהודרת, הכוללת עצים מרשימים, צמחייה יפה, פרחים מלבלבים ודשא מטופח – הרי שהרושם המתקבל על הבית הוא נהדר. יתרה מזאת, הגינה היפה גורמת למבקרים לתחושה של טבע ואותנטיות, המייצרת אווירת נוחות ורוגע.

כדי ליהנות מהאווירה שמייצרת הגינה גם בשעות הלילה והערב המאוחרות, עת השמש שוקעת ולא ניתן להבחין במתרחש בגינה, חשוב לבחור לגינה גופי תאורה איכותיים, שיהיו מתאימים לגינה ויאירו אותה היטב.

השלב הראשון – איתור מענה לצורכי הגינה

בחירת תאורת גינה, עשויה להשפיע במידה משמעותית על עיצוב הגינה, וכתוצאה מכך, גם על עיצוב הבית כולו. בשל כך, חשוב לוודא אילו גופי תאורה אתם מעוניינים לגינתכם – האם מדובר בגופי תאורה עדינים, או שמא מדובר בגופי תאורה בעלי נפח, וכן האם להאיר את הגינה באופן מינימליסטי, או לחלופין להאיר את כל הגינה.

כמו כן, חשוב לקבוע במעוד מועד את צבעי גופי התאורה – האם צבעים בסיסיים כגון שחור או לבן, או צבעים מושכים כגון אדום וכתום יאירו את הגינה. בנוסף, חשוב לוודא את צבע וסגנון האור שיופק מגופי התאורה – האם יהא זה אור רגיל, או אור בצבעים המופק בצורות שונות.

השלב השני – התאמה לאלמנטים בגינה

לאחר שבחרתם את העיצובים הרצויים, חשוב להתאים את גופי התאורה הנבחרים לאלמנטים הנמצאים בדירה. במילים אחרות, חשוב להחליט מראש איזה אפקט רוצים ליצור בכל אלמנט בגינה.

כך למשל, תאורה ישירה תאיר את הגינה היטב, ולכן רבים מאירים את בריכת השחייה או איזור הפרגולה בגינתם באמצעות תאורה ישירה; בעוד תאורה עקיפה תיצור בגינה אווירה עדינה, רגועה ורומנטית, המומלצת למשל באיזור הצמחייה וסלעי המפל.

השלב האחרון – בחירת גופים מעוצבים

אחרי שאיתרנו את האיזורים הנחוצים בהארה – ישירה, חלקית או עקיפה; חשוב לבחור לכל אלמנט בגינה תאורת גינה המתאימה לו. ככלל, קיים מגוון רחב של גופי תאורה – החל מזרקורים המוצבים באדמה ומאירים כלפי מעלה או בצורה אלכסונית, דרך עמודי תאורה נמוכים המוצבים בפינות הגינה,  עמודי תאורה גבוהים, פנסי קיר והמגוון עוד רחב – לנוחיותכם.