יתרונות של קופה רושמת

קופה רושמת

ברוכים הבאים לשנת 2021, כיום כבר בכל בית עסק יש קופה חכמה וקופות רושמות. הקופות האלו מאפשרות לכם להכיר יותר טוב את הלקוח את ההתנהלות הצרכנית שלו, לסדר את הסחורה, ליידע את הקופאי בנוגע למבצעים ועוד. 

אם עדיין אין לכם בעסק את הקופה החכמה הרושמת, אתם מעט נגררים מאחור. אבל זה בסדר, חלק מבתי העסקים לוקחים את הזמן ולבסוף משתלבים טכנולוגית. ובסופו של דבר, אם לא תיישרו קו עם האמצעים הטכנולוגיים להתייעלות העסק, אתם לא תהוו תחרות בשוק כלל וכלל. המתחרים שלכם בד”כ ייהנו מתנועה של לקוחות הנהנים מהטכנולוגיה המתקדמת. אם כך, לאחר שסיכמנו שקופות רושמות מייעלות את ההתנהלות העסקית, הנה היתרונות שלהן. 

 

  • הקופאים לא צריכים לזכור מבצעים 

 

בתור בעלי עסקים, אתם בטוח מכירים את הנושא של “חינוך” הקופאים. מאחר שלא מדובר בעסק שלהם הפרטי, כנראה שפחות חשוב להם לעודד הגברת מכירות על ידי הצעת מבצעים. הקופאים שוכחים להציע מבצעים, לעיתים אפילו לא זוכרים אותם בכלל. קופה רושמת תדאג להזכיר להם. גם אם יש תורים ארוכים בעסק, החישוב של העודף לא אמור להיות מושפע מכך או מהבלבול והלחץ של הקופאי. 

הקופה הרושמת מאפשרת לקופאי להיות מודע תמיד למבצעים השונים שיש בחנות. הקופה מחוברת למערכת ניהול אשר מציעה ומקפיצה את המבצעים הנוכחיים ללקוחות. באופן הזה, הקופאי לעולם לא ישכח להציע את המבצעים וההטבות השונות. 

 

  • קופות רושמות מאפשרות גם ניהול סחורות ומלאי

 

אם אתם צריכים קופה רושמת לעסק, כדאי לדעת שחלקן גם מציעות את האפשרות של ניהול מלאי. אם בשנים עברו היינו סופרים ידנית את המלאי ונתקעים בעסק עד אור הבוקר, היום זה כבר לא חייב להיות ככה. כיום אתם יכולים להשתמש בקופות הרושמות בכדי לייעל את ספירת המלאי ולחסוך בהמון זמן יקר וזמן כוח אדם. וכידוע, כוח אדם = כסף. 

הקופה הרושמת מחוברת לממשק ניהול סחורות וניהול מלאי, באמצעותו יהיה ניתן להזין את כל הפריטים במערכת. כשהכול ממוחשב, אין מקום לטעויות. אין כל סיבה שהמערכת תציג את מוצר X אם הוא לא קיים במערכת. בשורה התחתונה, זו דרך הרבה יותר יעילה לעבוד. 

 

  • אין טעויות בחישוב עודף ללקוחות

 

הקופות הישנות של שנים עברו היו בדרך כלל מובילות לטעויות בחישובים. התורים בקופה היו ארוכים, הקופאי היה לחוץ והתוצאה הייתה בלבול בחישוב של העודף. קופה רושמת מוודאת שהקופאים לא יתבלבלו בכך. 

בעזרת הקופה גם יהיה ניתן לקצר משמעותית את התורים של הלקוחות. זאת, בזכות העובדה שהקופה מחשבת את העודף בצורה הרבה יותר מהירה מאשר בן אדם יכול. בפועל, קיצור התורים בעסק יוביל לייעול ההתנהלות העסקית.  וכשהעסק מנוהל יעיל יותר, בדרך כלל ההכנסות מושפעות מכך לטובה גם כן.