המדריך לבחירת ראש דיו למדפסת

כל מי שמחזיק ברשותו מדפסת בבית או בעסק, יודע, המכשיר כשלעצמו חשוב, אך בלי ראש דיו, אי אפשר לעשות איתו הרבה ולמעשה הוא משמש כמין פיל לבן בחדר, על השולחן, על השידה או בכל מקום אחר בו אנחנו מציבים אותו.

הדבר דומה במובן מסוים למכונת קפה. המכונה היא חשובה מאוד, אך אם אין לנו קפסולות קפה, אנחנו לא יכולים לעשות הרבה עם המכונה, היא תופסת מקום, צוברת אבק ולמעשה אנחנו לא יכולים להשתמש בה לשום דבר.

מה זה ראש דיו?

ראש דיו למדפסת, היא למעשה כמין קפסולה המכילה בתוכה דיו, בין אם הוא צבעוני ובין אם הוא שחור לבן. בכל פעם כשאנחנו מדליקים את המדפסת ושולחים מסמך להדפסה, אז הדיו מבצע את הפעולה שהמדפסת מבקשת, בזכות היכולת לקלוט את המסמך ולהבין מה בדיוק צריך להדפיס. הפעולה היא כמובן הדפסה של המסמך.

חשוב לומר, ראש דיו למדפסת יכול לשמש לא רק להדפסה אלא גם לצרכים אחרים, זאת במידה ומדובר במדפסת משולבת. במקרה כזה, הדיו גם משמש לצורך צילום מסמכים ובמקרים מסוימים לצורך סריקה.

כיצד בוחרים ראש דיו?

כל חברה המייצרת ומשווקת מדפסות, על פי רוב, גם מייצרת ומשווקת ראשי דיו עבורה. לא מדובר רק מסיבות שיווקיות, אלא גם מסיבות טכניות, פרקטיות. על מנת שתהיה התאמה מושלמת בין המדפסת לראש דיו שמשמש אותה, אז החברה ציירה לייצר בעצמה ראשי דיו. אחרת הצרכן יצטרך לרכוש אמצעים שאינם מקוריים ולא בהכרח יתאימו למדפסת.

לכן, הכלל הראשון לבחירת ראש דיו למדפסת היא לרכוש פריט מקורי, פריט מטעם החברה ממנה הוא רכש את המדפסת. הכלל השני, חשוב לקנות מוצר חדש ולא משומש או ממוחזר, זאת על מנת שהוא יוכל לקבל את כמות הדיו המלאה, הנדרשת עבורו.

הכלל השלישי, מומלץ לבחון איזה ראש דיו המדפסת צריכה, בהתאם למה שהוא מקבל בעת רכישת המדפסת. בדרך כלל מקבלים ראש דיו צבעוני וראש דיו שחור לבן, ואלה יכולים לשמש כמין סמן לפעמים הבאות בהן יהיה צורך לקנות ראש דיו.

הכלל הרביעי, מומלץ לקנות ראש דיו למדפסת בחנות מוכרת, חנות שמתמחה בנושא, בין אם מדובר בחנות החברה ובין אם מדובר בחנות של מוצרי מדפסות ומחשבים, חנות של מוצרי חשמל, מוצרים וציוד משרדי. שם יהיה אפשר למצוא ראשי דיו מקוריים ואיכותיים.

כל כמה זמן צריך לקנות ראש דיו

רכישת ראש דיו כרוכה בעלות כספית לא נמוכה. יחד עם זאת, בין אם עושים שימוש ביתי או עסקי במדפסת, הרי שראש דיו יכול להחזיק זמן רב ולכן אין מה לחשוש שיש לבצע את הרכישה לעיתים תכופות. ניתן להשתמש באותו ראש דיו במשך תקופה של מספר חודשים ואפילו מעבר לכך.