האם רק התקציב קובע מהו עיצוב פנים יוקרתי?

עיצוב פנים הוא אחת הדרכים שלנו להפוך את המרחב בו אנחנו חיים למרחב הרמוני, נעים לעין, כזה שאנחנו נהנים לשהות בו שעות ארוכות. אם יש משהו שלמדנו לאורך שנה זו, בה כולנו עברנו לבית שלנו בשיעורים גדלים והולכים.

כבר בתרבויות העתיקות ישנה עדות משמעותית לכך שההתייחסות ליופי ואסתטיקה היו חלק בלתי נפרד מהתרבות. החל במשפטים כמו – ‘דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם’ וכלה בתורות מהמזרח הקדום שדיברו על הקשר בין המיקום של פריטים מסוימים ברחבי הבית והקשר שלהם לנשמה.

אין כל ספק כי עבור בתי משק ישראליים רבים עניין התקציב הוא עניין כבד משקל אליו יש להתייחס במלוא הרצינות. כדי שנוכל ביחד לתת מקום לכל אותם פרמטרים המעסיקים אותנו בדרך ליצירה של המרחב הביתי המושלם עבורינו, החלטנו להקדיש לו מקום במאמר הזה.

הכל מתחיל מחזון

השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כמובן היא מה ההגדרה של עיצוב פנים יוקרתי. האם מדובר על עיצוב פנים יקר? בכסף? או שאנחנו מדברים על קו עיצובי מסוים? השאלות הללו אולי נראות כמו שאלות זניחות אבל האמת היא כי מדובר על שאלות שאינן זניחות כלל.

כאשר אנחנו שואלים את עצמנו את השאלות הללו אנחנו למעשה נותנים מקום לעצמנו להבין מה אנחנו מחפשים. כאשר אנחנו מדברים על עיצוב פנים יוקרתי אנחנו צריכים להבין מה אנחנו רוצים מהמילה יוקרה.

נקודה מעניינת נוספת היא שכמובן כל אחד מאיתנו היה רוצה לצייד את הבית שלנו בפריטים איכותיים. כאלו שיחזיקו מעמד לאורך שנים ויתנו לנו את המענה אותו אנחנו מחפשים. פעמים רבות אכן רהיטים מסוימים, מפירמות כאלו ואחרות יעלו יותר כסף, אבל אין זה אומר בהכרח כי זה מה שיהפוך את הקו העיצובי ל- עיצוב פנים יוקרתי.

איך מורידים את הרעיונות הגדולים לשטח

אז אחרי שהבנו מה אנחנו מחפשים, האם עיצוב פנים יוקרתי, כזה שמשדר דירת יוקרה, אולי באמצעות קווים נקיים, בחירה של ספות בצבעים מונוכרומטיים או הוספה של פריטים מסוימים לחלל הבית המשדרים יוקרה, או שמא אנחנו מחפשים בכלל פריטים איכותיים, כאלו שאולי נשקיע בהם כסף רב בפעם אחת אבל הם ישארו איתנו לאורך זמן, זה הזמן שלנו לרדת לשלבי הביצוע.

ההמלצה שלנו היא תמיד להכין מסגרת תקציב מוכנה מראש. הסיבה לכך היא הגבולות אותם אפשר למתוח למעשה עד אין סוף. על פניו כל אחד עלול למצוא את עצמו בתוך תהליך בו הוא מוציא הרבה יותר כסף ממה שתכנן. לא תמיד הוספה של פריטים היא זו שתביא לכם את התוצאה הטובה ביותר ועמידה במסגרת יכולה לסייע רבות עבור אלו שלא בטוחים מאיפה להתחיל.

אני, דניאל מיכאלי עוסק בתחום כבר שנים ארוכות. מזמין אתכם ליצור קשר.