דק סינטטי מומלץ – מתי ולשם מה נתקין דק

בלא מעט בתים, בודאי בבתים פרטיים אך גם בדירות, פנטהאוזים, בתי קרקע במבנים משותפים ועוד, וכן במבנים אחרים, ציבוריים, עסקיים, בתי הארחה ועוד, אנחנו יכולים למצוא הן בחצרות, גינות ובמקומות אחרים, דקים אשר מותקנים במקום לשימוש הדיירים והאורחים שלהם.

אותם דקים מאפשרים להם, בין היתר, ליהנות ממקום בו הם יכולים לשבת בצורה בטוחה ונוחה, למשל בגינה או בחצר, אותם דקים מאפשרים להם לצאת מהבריכה ולעמוד בצורה בטוחה ונוחה מבלי שיתחלקו או מבלי שיקרה להם משהו, ובאופן כללי הדק מאפשר להם גם לייצר אווירה אחרת, להוסיף אלמנט עיצוב מיוחד למקום וכן הוא משמש להם מקום לישיבה או לכל דבר אחר, בתנאים נוחים

כל מי שרוצה להתקין דק בבית או בעסק, צריך לשאול את עצמו מה הוא מעדיף, דק רגיל או דק סינטטי. במילים אחרות, האם הוא מעדיף דק עץ קלאסי או שמא הוא מעדיף להתקין דק סינטטי מומלץ.

על פניו, היה אפשר לחשוב שהבחירה הטבעית היא דק רגיל, כלומר דק עץ שכן זה הדבר האמיתי. גם מבחינת סוג החומר, המראה, העיצוב, מה עוד שבדרך כלל, אנחנו מעדיפים את הדבר האמיתי ולא משהו סינטטי. אך במקרים של דקים, לא במקרה קיימת תפיסה לפיה דק סינטטי הוא הרבה יותר איכותי, הרבה יותר טוב וחזק ולכן הוא גם מומלץ יותר מאשר דק רגיל.

לפני שנסביר כיצד בדיוק דק סינטטי נחשב מומלץ יותר מאשר דק רגיל, צריך להדגיש כאן, אנחנו נבחר להתקין דקים כאלה, בין אם זה לצורך עיצוב ובין אם זה לצורך שימוש פרקטי. בכל מקרה, אנחנו צריכים לבחון את המקום ואז נוכל להחליט מה נכון עבורנו, איפה נכון להתקין את הדק באופן כזה שישרת אותנו על הצד הטוב ביותר.

מדוע משתלם להתקין דק סינטטי

הסיבות שבגללן משתלם לנו להתקין דק סינטטי הן מאוד ברורות:

ראשית, מדובר על דק שנראה בדיוק כמו דק מקורי. מי שמסתכל עליו, יתקשה לראות את ההבדלים בינו לבין דק רגיל. המבנה דומה, העיצוב דומה במילים אחרות, מדובר על דק שבנוי אותו דבר, מעוצב בצורה דומה לגמרי.

שנית, מדובר על דק חזק ואיכותי שיכול להחזיק מעמד זמן רב, יכול לשרת אותנו שנים רבות מבלי שנצטרך להחליף או לשנות. במידה וקורה לו משהו, היכולת שלנו לתקן אותו או להחליף, במקרים רבים הרבה יותר פשוטה מאשר דק רגיל, בגלל העובדה שקל יותר למצוא דקים מאותה משפחה.

שלישית, מאחר והוא סינטטי, אז הוא פחות מושפע מתנאים חיצוניים, כמו למשל שמש או גשם. מה שאומר, הוא יישמר הרבה יותר זמן, הוא הרבה יותר עמיד.

ארבע, מבחינה כספית, ישתלם לנו יותר לרכוש דק כזה מאשר דק מעץ מלא או עץ אחר.