בדיקת רטיבות, מתי נעשה ומדוע זה חשוב

בדיקת רטיבות

הרבה מאוד אנשים נאלצים להתמודד עם סיטואציה של רטיבות במבנה בו הם מתגוררים או עובדים. מדובר על סיטואציה אשר עלולה לגרום נזק משמעותי למבנה אם לא מטפלים בה בהקדם. לכן, צריך לדעת כיצד לאתר את הבעיה, בשביל שיהיה ניתן לפתור אותה כמה שיותר מהר.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה, היא לאתר תחילה את מקור הבעיה ואז יהיה אפשר לדעת כיצד לפתור אותה בצורה מקצועית. לשם כך, יש צורך לבצע בדיקת רטיבות באופן יסודי. הבדיקה נעשית באמצעות כלים ייחודים שמאפשרים איתור רטיבות במבנה בקירות המבנה, מבלי שיהיה צורך לפתוח ולשבור קירות, לפני שמאתרים את מקור הרטיבות.

מה זו בדיקת רטיבות ומתי מבצעים אותה

בשביל לדעת מתי לבצע בדיקת איתור רטיבות, אנחנו צריכים להבין תחילה לשם מה היא נועדה ואיך בדיוק היא אמורה לשרת אותנו. בעיקרון, במצב טבעי אין שום סיבה לעשות בדיקה שכזו, הרי צנרת המים במבנה אמורה לעבוד באופן תקין ולכן אנחנו לא אמורים למצוא את עצמנו מתמודדים עם בעיה כזו או אחרת.

העניין הוא, שיש מקרים, בוודאי במבנים ישנים, בהם הצנרת איננה תקינה ולכן המים לא זורמים בצורה חלקה בתוך הצינורות. מצב זה אפשרי גם במבנים חדשים בהם הצנרת נבנתה באופן רשלני או מכל סיבה אחרת. בכל מקרה, ברגע שהמים לא זורמים חלק, מסיבה כזו או אחרת, עלולה להיווצר רטיבות בקירות ואז צריך לאתר את מקור הבעיה בשביל לטפל בה כמה שיותר מהר.

הטיפול נעשה כאמור באמצעות שיטת איתור רטיבות. שיטה זו מבוססת על שימוש במצלמות טרמיות. הן מאפשרות לנו לראות מה מתרחש בתוך הקיר, מבלי שאנחנו צריכים לפתוח אותו. כך יש לנו אפשרות לזהות האם זורמים מים מחוץ לצנרת ויוצרים את הרטיבות. חשוב להבהיר, אם יש מצב כזה, אזי לא רק שאנחנו מבזבזים מים לחינם, אלא נגרם נזק לקיר עצמו, לאורך זמן.

כיצד נכון לבצע בדיקת רטיבות

כאמור, בדיקת רטיבות מבצעים באמצעות מצלמה בכל פעם כשקיים חשש למצב בו אכן יש נזילה מהצנרת. חשוב לעשות זאת כמה שיותר מהר, בשביל שלא נמצא את עצמנו מתמודדים עם סיטואציה בה המים זורמים מחוץ לצנרת וגורמים נזק לקיר.

בעיקרון, אנחנו נוכל להבחין במצב כזה, בין אם זה בגלל כתמים של רטיבות על הקירות, בין אם זה בגלל חשבון מים מנופח, ובין אם זה בגלל ריחות או דברים אחרים שאנחנו נגלה עם הזמן. ככל שנקדים ונעשה את הבדיקה, כך נוכל לטפל בבעיה בהקדם.

הבדיקה מתבצעת על ידי אנשי מקצוע אשר עומדים לרשותם הכלים והאמצעים הרלוונטיים. איתור רטיבות חייב להתבצע בצורה מסודרת ואחראית, בשביל שנוכל לטפל בבעיה בצורה יסודית ולא לגרום נזק גדול יותר לקיר.