אתר קניות – החנות של שנות האלפיים

בשנים האחרונות מתנהל ויכוח בין מי שמכונה “העולם הישן” לבין מי שמוכר בתור “העולם החדש”, הוויכוח נע סביב השאלה, האם באמת עולם האינטרנט שינה את עולם קמעונאות והאם באמת אנשים, גולשים, מעדיפים לעשות את הקניות שלהם דרך אתרי קניות באינטרנט או שהם עדיין מעדיפים קניונים, מרכזי קניות וכדומה.

יש לשאלה הזאת משמעות כלכלית עצומה, מאחר ואם אנחנו מעדיפים לעשות את הקניות שלנו דרך אתר קניות כזה או אחר, אז למעשה, אין טעם או לא יהיה טעם בעתיד, בכל הקניונים ומרכזי הקניות השונים. אם זה לא המצב, אז מה בעצם קורה פה? האם כל אתרי הקניות שנבנים ועולים לרשת, עושים זאת לחינם, האם אין להם משמעות אמיתית בעולם הכלכלי של ימנו.

התשובה היא כנראה באמצע, אך מותר להניח שעם הזמן, היא תיטה יותר לכיוון של אתרי קניות. כיום, עדיין יש משמעות לחנויות פרונטאליות בקניונים ומרכזי קניות, למרות שאנחנו רואים כבר במשך מספר שנים ירידה חדה במספר המבקרים והקונים, והפסדים לא קטנים של אותן חנויות. המשמעות נובעת בעיקר בגלל העובדה שלא כולם מוכנים לקנות באינטרנט, מה עוד שיש דברים שעדיין קשה לקנות דרך האינטרנט.

מצד שני, עם הזמן כל הנושא של אתרי קניות ברשת רק ישתכלל יותר, יותר ויותר כלים ופונקציות חדשות ייכנסו, מה שיהפוך בסופו של דבר לדבר הרבה יותר משמעותי ורחב.

כיצד אתרי קניות יכבשו את העולם

כבר היום, אם אנחנו מעוניינים לרכוש מוצר מסוים, במקרים רבים אנחנו מחפשים אותו קודם באתר קניות באינטרנט, היום אנחנו יכולים לבצע הזמנות של מוצרים מהסופר דרך האינטרנט, בגדים, נעליים, מכשירי חשמל, מחשבים ועוד.

בשביל שהתהליך ישתכלל ויתרחב, אז אנחנו צריכים כמה דברים, ראשית, שירותי משלוחים איכותיים ומהירים יותר, שנית, אנחנו צריכים שיהיו יותר אתרים שיספקו תחרות ומחירים נמוכים יותר, שלישית, אנחנו צריכים שכל הנושא יתרחב למכלול רחב וגדול יותר של מוצרים אשר יהיו זמינים תוך זמן קצר, כולל כל מה שקשור לשירות שאחרי הרכישה, כולל החלפת מוצרים.